15 Mart 2009 Pazar

Monte Crosetta, Castelmagno

7 Mart 2009

Güneşli bir cumartesi bu sefer oldukça erken bir saatte kalkıp hazırlanmaya başlıyoruz. Günümüzü beraber geçireceğimiz arkadaşlarımızla buluşup, yürüyüşe başlayacağımız “Santuario San Magno” doğru yola çıkıyoruz. Hareket noktamız Caraglio. Araba ile yaklaşık bir saatlik yollumuz var.

View Larger Map

Bugün daha kalabalığız. İki grup halinde Santuarıo San Magno’ya ulaşıyoruz. Birinci grup bizim grup. Ayşın dışında ekipmanherkez kayakları ile tırmanacak. Ayşın ise “kar ayakkabısı” yada diğer adı ile “raket” ile yürüyecek. İkinci grup biraz daha geç hareket ediyor hepsi kar ayakkabısı ile tırmanıyor. IMG_1696

Geçen hafta içinde şehir merkezine yağmur, dağlara ise yeni taze kar yağdı. Eee kayakçılar için bu fırsat kaçmaz :)

Yürüyüş rotamızdan yeni yağan kardan sonra kimse geçmemiş durumda. O yüzden ilk patikayı birinci grup açıyor. Cuma günü tekrar güneş yüzünü gösterdiği için kar biraz yumuşamış ilk güzelliğini kaybetmiş. Kar ayakkabıları ile tırmanmak o yüzden daha zor :(

Bu sefer yeni bir yol arkadaşlarımız var! Margo:)

Saat 10 gibi tepeye Monte Crosetta’ya ulaşıyoruz. Böylelikle 433 m’lik bir tırmanışı bitiriyoruz.

Güneş etkili. Ama güneş kremimiz yanımızda. Biz tepeye ulaştıktan sonra ikinci grubunda tırmanışa geçtiğini görüyoruz. Aramızda enerjik olan arkadaşlarımız belli bir seviyeye kadar kayarak inip tekrar tırmanıyor. Bize bu kadar yeter :D

IMG_1716İkinci grup da yanımıza ulaşınca yemek faslına başlanıyor. Biraz keyiften sonra birinci grup aşağı doğru harekete başlıyor. Kayaklarla kaymak keyifli, ama kar pek güzel değil. Kar ayakkabıları ile kendinizi aşağıya doğru salıvermek daha keyıfli. Güzel bir yürüyüş sohbet ve güneşlenme. Haftasonu dinlenmenin en güzel yollarından biri. Eve gelince fark ediyoruz ki daha yaz gelmeden bizim yüzümüzün rengi değişmeye başlamış bile… :D