27 Mart 2009 Cuma

Ussolo, Prazzo

15 Mart 2009

Hava sıcak güneşli yaklaşık 15 C’den fazla. Baharın geldiğini müjdeler gibi..

Bu sefer yolumuzu Ussolo’ya çeviriyoruz. Henüz karlar erimeden kayak yapmaya gitmek istiyoruz. Bu sene kuzeybatı İtalya’ya oldukça çok kar yağdı. Bize bütün bu karlar hiç erimeyecekmiş gibi gelirken, güneşin yüzünü gösterdiği bütün bölgelerde hızlı bir erime başladı. Ee bu durum Davide gibi Scialpinismo’da iyi kişiler için şu anda bir sorun teşkil etmiyor. Ama Ayşın gibi hayli amatörler yada erken yaşta anne ve babaları ile dağların keyfini arabalarında süren küçük yol arkadaşları için kayak mevsiminin biteceğini gösteriyor. Çünkü kayakla geçilen yolların çoğunda da karlar erimeye başlamış durumda.

View Larger Map

Uzun lafın kısası tekrar yola koyuluyoruz. Hareket noktamız “Dronero”. Yaklaşık araba ile 1 saat yol alıyoruz. Ussolo’yu geçtikten sonra önümüze çıkan birkaç dağ evinin bulunduğu ve karın başladığı noktada arabalardan inip hazırlanmaya başlıyoruz. Bu sefer grubumuz 6 yetişkin ve 2 ufaklıktan oluşuyor. Kayaklarımızı giyip çantaları sırtlanıyoruz.

Yol boyunca kışın yanlızlığı içine bürünmüş bir kaç dağ evini geçiyoruz. Yazın ve belkide baharın gelişi ile bu yanlız evlerde tekrar şenlenmeye başlıyacak. Güneş etkisini burada da göstermiş. Yoldaki kar miktarı oldukça az ve minik minik şelaleler görüyoruz.

Yaklaşık bir-bir buçuk saatlik yürüyüşten sonra haritadaki C noktasına ulaşıyoruz. Çok fazla olmasada bir rüzgar var. Kuytu bir köşede, bir dağ evinin koruması ardında sandiviçlerimizi atıştırıyor ve sohbet ediyoruz.

Çevrede bizim dışımızda birçok kayaklı ve kar ayakkabılı yürüyüşçü var. Dönüş yolu her zamanki gibi çabuk bitiyor. Geri inmek çıkmaktan her zaman daha hızlı:)