4 Mart 2009 Çarşamba

Sodani SAMPEYRE – ITALYA

28 Şubat 2009

İtalya'nın kuzey batısındayız. Güneşli bir kış günü yapılabilecek en güzel aktivitelerden biri dağa gitmek. Bizde bu güzel haftasonunu arkadaşlarımızla böyle geçirmeye karar verdik ve sabah saat 9:15'de Cuneo'dan yola koyulduk. Hedefimiz Sampeyre yakınındaki Sodani'ye ulaşmak. Yolculuk güzergahı için bilgiye aşağıdaki haritadan ulaşabilirsiniz.

Yolda ev yapımı peynirleri ile meşhur Melle'den geçiyoruz. Melle'de küçük ama mudavimlerinin iyi bildiği peynirciler var. Bu dükkanları yolda görmek çok kolay değil ama size bir isim verebiliriz. "Roggero" bunlardan biri.

Yola devam ettiğinizde Sampeyre merkezinde Sodani tabelasını izliyoruz. Yol üstünde birde kayak merkezi var. Teleferik (Seggovia İtalyanca) yazısı ve bir sürü park halindeki araba size size kayak merkezini gösteriyor. Biz yola devam ederek biraz daha yukarılara tırmanıyoruz. Arabamız ile ne kadar tırmanabilirsek. Çünkü dağ yolları genellikle kış döneminde kapalı oluyor. Belli bir yere kadar araba ile gerisinide yürüyerek yada kayaklarınızla aşmak zorundasınız.

Arabamızı park edip hazırlanmaya başlıyoruz. Ayşın için kayak yeni bir spor ve daha öğreneceği çok şey var. Eğer bir çocuğunuz varsa ve kayak yapmasını istiyorsanız onu erken yaşta kursa yollayın. Emin olun belli bir yaştan sonra bazı şeyleri öğrenmek hiçte o kadar kolay olmuyor :(
Burası yeni "Scialpinismo" öğrenenler için iyi bir yer. Scialpinismo dağcılığın ve kayağın karışımı ve biraz daha kalifiyesi. Yani scialpinismo yapanlar pist kayaklarından biraz daha farklı kayaklar kullanarak dağa tırmanıyorlar ve sonra pist olmayan, ama iniş için uygun yerlerden kayarak aşağıya iniyorlar.
Yol kışın kar dolayısıyla kapandığından yoldan tepeye doğru kayaklarımızla tırmanışa geçiyoruz. Karla kaplı yoldan daha önce kar arabası geçmiş bu yüzden oldukça az engebeli.
Arkadaşlarımız çocuklu ailelere bir örnek. İki kızları var biri 3 yaşında diğeri ise daha 7 aylık. Bu iki ufaklık anne ve babalarının çektiği özel çocuk arabası içinde keyiflerini sürerek etrafı seyrediyorlar.

Hava güneşli ve oldukça sıcak. Keyifle sohbet ederek yukarıya tırmanıyoruz.

Bu esnada iki kere kayak merkezinin pistinden geçiyoruz.
Sakin bir tempo ile yaklaşık 2 saat yürüdükten sonra tepeye ulaşıyoruz. Çevrede bir kaç dağ evi var. Ama evlerde kimsecikler gözükmüyor. Kendimize karsız ve kuru bir yer bulup öğlen yemeklerimizi atıştırmaya başlıyoruz.
Bir kaç saat dinlenip, güneşlenip, sohbet ettikten sonra inişe geçtik. Çıkarken 2 saatte aldığımız yolu inişte yarım saatte döndük. Tekrar kayaklarımızı ve diğer ekipmanlarımızı arabaya yükleyerek şehre geri dönüyoruz.